de great ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu de great ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

de great ocean road

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

05 Maart 2010 | Australië, Sydney

Op maandag 1 maart hebben we Mark en Tani van het vliegveld in Melbourne afgehaald. Mark gaat een maand of 3 met Tani naar New Zealand en komt gelukkig in mei al weer terug.
Dinsdag hebben we Melbourne verkend. De skyline is prachtig mooi. Met name in het centrum van de stad staan zowel mooie oude gebouwen als bijzonder mooie hoogbouw. Natuurlijk hebben we omdat dat mogelijk was, een bezoek gebracht aan de 88ste verdieping van het Eureka gebouw. Hier was een uitzichtspunt op 300 meter hoogte. We hoefden hiervoor geen trappen op te lopen, en in 45 seconden was je boven. Indrukwekkend!
Het was mooi zonnig weer waardoor Mark zijn nek meteen goed verkleurd is.( misschien een beetje te) Wij als doorgewinterde toeristen hadden minder last van de zon. Of beter gesmeerd met factor 30.
Nadat onze tijd erop zat in deze stad hebben we weer een andere auto gehuurd om de volgende roadtrip te ondernemen. Dit keer een witte rav 4. De koffers pasten erin ( dat is nl. het moeilijkste onderdeel van reizen) en daar gingen we weer. De eerste plaats die we op deze Great Ocean Road hebben aangedaan was Torquai. Daarna slingerde de weg zich als bij de Cote d'Azur langs een prachtige kust. We hebben er veel tijd voor uitgetrokken om van al deze pracht te genieten. Ik kan het eigelijk niet goed omschrijven. Het ene moment zit je aan een zeer ruige kust met rotsen en hoog opspattende golven en een paar kilometers later loop je door de donkerste regenwouden met watervallen, varens en knotsten van bomen. Als toegift zaten er onderweg nog echt veel Koala's in de bomen. Die dieren, dat is wel zielig, die slapen 20 uur per dag. We troffen het dat er 1 zijn ogen open had! Op vrijdag, vandaag gaan we op de terugweg, richting het vliegveld van Melbourne. Morgen middag vliegen we naar Alice Springs, om van daar uit naar de Ayers Rock, de Uluru en omgeving te trekken. Daarvoor moeten we een 4 wd huren want het schijnt over een stuk onverharde weg door de outback te gaan. G'day mate, see you!

• 05 Maart 2010 - 08:47

Mark:

Nou nou had ik net fotos bij het vorige bericht zet! Nouja daar staan dus een paar, niet veel maar ik moest snel!

• 05 Maart 2010 - 08:50

Mark:

Maar dat verhaal klinkt goed trouwens!

• 05 Maart 2010 - 11:42

Ingrid:

ha goeie!

wij maken ons weer klaar voor de meters sneeuw die verwacht worden! en jullie genieten vh heerlijke weer en omgeving!
    mooie foto's bij het vorige bericht!
    Geke wil wel zo'n mooie vogel bestellen bij jullie!

veel plezier weer!

liefs van ons

• 08 Maart 2010 - 10:35

Greet:

weer een heel verhaal.Wat voor gevoel was het toen jullie daar naar de 88ste verdiepjing werden geschoten?Brrr. De foto`s zijn ook mooi.Je krijgt een beetje idee van de hitte en zo. Wat doet die ouwe man daar? We wachten op het volgende verslag. Groetjes Greet

• 09 Maart 2010 - 08:02

Maudje:

Hallo lieve mensen!
    The great ocean road, wat een belevenis! En morgen naar Uluru... dit soort dingen zie je toch alleen maar in de boekjes en op televisie?! Geniet ervan, alle liefs vanuit paradijsje Koh Lanta - zuid Thailand x x x x x

• 09 Maart 2010 - 13:33

Janneke:

het is weer prachtig om mee te lezen en te genieten wat jullie allemaal uitkuren zeg geniet ze van al het mooi"s groetjes

• 10 Maart 2010 - 08:15

Lars B.:

Hallo familie,

19 februari het eerste verhaal al en ik kom er nu pas achter dat er een waarbenjij.nu site van jullie is. Ik had het kunnen verwachten maar toch leuk van Wim dat hij dat even verteld heeft ;-) Moet ik trouwens ook nog via deze site lezen dat de bassist van de band weer drie maanden weg is. In ieder geval mooie verhalen met leuke foto’s. Even voor mijn beeldvorming, het is toch niet alleen traplopen, in 4x4’s crossen en zaden zoeken (krijgen we nieuwe flora op Ameland?) Ik neem ook aan dat er de nodige versnaperingen worden genuttigd. Om het toch nog even over het werk te hebben, hier loopt alles op rolletjes. We missen enkel de ansichtkaart nog en we wachten natuurlijk vol spanning op de souvenirs. Groeten aan de andere reisgenoten en nog veel plezier!

• 10 Maart 2010 - 11:49

Wilma:

Het zijn weer mooie verhalen! Ik ben jaloers: twin-tig uur slaap per dag! Mag ik in een volgend leven Koala worden? Of spreekt hier de voorjaarsmoeheid?
    Heel veel plezier jullie!
    Groet, Wilma H. te H.