Through New South Wales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Through New South Wales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Through New South Wales

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

28 Februari 2010 | Australië, Sydney

23 feb. We verlaten de Blue Mountains en gaan weer richting de oostkust. We rijden de Sydney Melbourne coastal drive. In Kiama ( onder Sydney) maken we een stop om te lunchen. De bezienswaardigheid van dit stadje is een blowhole waaruit zoals men zegt, het water met stormachtig weer wel 60 m hoog kan opspatten. ( weer een vuurtoren maat, 60m) Het waait vandaag niet erg hard en we zijn benieuwd wat we te zien zullen krijgen. We worden niet teleurgesteld, eerst horen we, om de paar minuten, een geluid alsof er een kanon wordt afgevuurd. Dit blijkt te worden veroorzaakt door de golven die in de opening van het blowhole spatten. Dan na enkele seconden lijkt het alsof er een geiser staat te spuiten. Vandaag weliswaar geen 60 m. maar een mooie hoge straal is te aanschouwen! Teruggekomen in het haventje, waar pelikanen rustig rondpeddelen, gaan we fish and chips eten. We krijgen porties waarvoor een volwassen olifant zou staan hikken. Ik begin te geloven dat deze porties voor de Aussies normaal zijn, want als ik om me heen kijk dan zie ik veel uitgedijde rompen op schriele pootjes. De vrouwen hier zijn ook rijkelijk bedeeld als het op boezems aankomt. Dat betekent dan weer dat Hannie en ik een bezienswaardigheid zijn. Misschien moeten we in het vervolg een brochje opdoen zodat de voorzijde opvalt?
We overnachten deze keer in Ulla Dulla. Een leuke lokatie bij de zee en onder de bomen. Leuk zou je denken een koele zeebries en schaduw van de bomen. En ja, dat is ook waar, maar: water + bomen = steekmuggen. Zo'n 20 steken op rug, armen en benen verder, is voor mij de lol er even af om 's avonds even buiten te zitten. Bah! Maar ik was al voorbereid, dus Deet, prikweg en afterbite in de aanslag...
In dit park zijn veel felgekleurde parkieten. Ze zijn zo mak dat ze op je hand komen zitten of zelfs op je hoofd.
Woensdag 24 feb. Jamaar!! De eerste kangeroe gespot. Helaas... was het een dooie, aangereden langs de kant van de weg.
Vandaag verlaten we de staat New South Wales en gaan door naar de staat Victoria. We willen vandaag veel kilometers maken, maar gaan natuurlijk wel pit stops houden in leuk plaatsjes. Eden wordt bezocht omdat er wordt gezegd dat er hier vroeger walvissen werden binnengebracht, en dat er nu op tonijn wordt gevist. Er was vandaag, of op dit tijdstip, weinig bedrijvigheid inhet haventje. Het viel ons wat tegen en dus na een paar Long Blacks ( koffie) op weg naar Lakes Entrance aan de zuidkust waar we 2 nachten zullen verblijven. Dit stuk van de af te leggen weg heet Lakes and Beaches. Vlakbij onze cabin slaan Giga golven op het zandstrand. De zee is groenig, azuur tot marine blauw en de golfkoppen zijn spierwit. Dit geeft je een geweldig vrij vakantie gevoel. Donderdag hebben we een stuk langs het ninety mile beach gelopen. De achterkant van mijn benen is daarbij verbrand, dat wordt een paar dagen de langere korte broek aan.( kijk ik dacht ik smeer straks wel wat factor erop, want aangezien er muggebulten zitten wil er zo weinig mogelijk aankomen. En dat ben ik natuurlijk vergeten te doen, dus ..eigen schuld dikke bult)
De wandeling ging eerst door een stuk van de duinen. Wim en Joseph hebben deze vakantie iets met bomen en planten en er worden ook hier zeer veel zaden verzameld. Ik ben van plan om beide mannen aan te melden voor de volgende Darwin expeditie.Ze zien er ook een beetje zo uit, met hoedjes op e.d.
Vrijdag 26 feb. Van Lakes Entrance naar Phillip Island. Nu hebben we een slaapplek geregeld in San Remo. Het is in deze contreien erg druk want dit weekend wordt hier de World Chamionship van de super bikes gereden. Het stikt hier van de motoren, de mensen zijn uitgelaten en het lijkt een beetje op de nacht van Assen.
Philips Island is een klein eilandje dat door een brug is verbonden met het vaste land. We gaan een paar dagen het eilandje verkennen. We bekijken Koala's en Mangrove bossen. Ook heeft Wim de eerste levende Kangeroe in het wild gespot. ( daarna zagen we er gelukkig meer) Vanavond 28/2 gaan we naar het strand om te kijken of er pinguins aan land komen. Morgen gaan we naar Melbourne. Om de eerste huurauto in te leveren. En om Mark en Tani van het vliegveld af te halen.

• 28 Februari 2010 - 05:12

Jan En Maud:

Geweldig! Koala's en kangaroes... die zie je hier niet haha! Zijn jullie er al zo aangewend dat je er nu wel doorheen kunt slapen?! Die 60meter blowhole gaat vast z'n record weer halen een deze dagen als we de weersvoorspellingen moeten geloven... En tja, daar kunnen wij (angela en ik) nu eenmaal ook niets aan doen, dat de muggen ons zo enorm lekker vinden ;-) Geef ze eens ongelijk hihi... Groetjes aan mark en tani

• 28 Februari 2010 - 08:35

Ingrid:

ha goedemorgen/avond!

nu maar even uit de buurt vh water blijven, met de voorspelde vloedgolven/mini-tsunami's. ;)
    valt vast wel wat mee.
    Mark en Tani gaan zo vliegen, dus die 2 witkopjes zien jullie morgen wel!
    maar goed die zaden blijven verzamelen... zal zo even checken of de blomkes bij jullie in huis nog rechtop staan..

ben heel benieuwd naar de foto's van al die bijzondere beesten!

veel plezier weer!

liefs van ons

• 28 Februari 2010 - 09:47

Albertha:

Hoi Wim en angela,

Ik heb weer heel wat te lezen. prachtig, weer heel anders dan jullie vorige reis. Ik ben al benieuwd naar die billen. ha ha.
    Geniet er nog van, en ik volg jullie op de voet.

• 05 Maart 2010 - 03:28

Mark:

Ja jonges ik heb even wat van jim fotos er op gezet! Zal wel niet bij dit verhaal horen maar och, dan staat er tenminste wat nou? Volgens mij is het meteen het maximum voor nu, maarja ik spreek jim joooo hoi