Vrijdag relaxen in Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Vrijdag relaxen in Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Vrijdag relaxen in Whakatane

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

13 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Zo rondtrekken en dan bij familie logeren is een kadootje. We brengen de ochtend lummelend door. Ontbijtje, koffie, praatje allemaal op het terras en natuurlijk op blote voeten. No shoes, no shirt, no worries :-) . We kunnen hier de hoogst noodzakelijke dingen, zoals een auto huren bij Queenstown op ons gemak doen. En niet minder belangrijk onze sociale contacten weer even aanhalen. ( Ook leuk, Wordfeud spelen met iemand aan de andere kant van de wereld.) Tani, Mark en Tu geven ons nog een rondleiding door de omgeving van Whakatane. (nooit aan hen verraden, maar ik snap niet dat ze hier niet vaker of langer zijn) Het is hier fantastisch mooi. En met Tani's kennis over de Maori's wordt het kijken naar het houtsnijwerk op de boten, of het beeld op een rots, natuurlijk nog interessanter. Er is gevoelsmatig veel overeenkomst met bijv. de amelandertraditie geesten/ man / vrouw, het hoe en waarom. Heel bijzonder als je erover nadenkt. Ook is er een grot waarin een wijze oude vrouw woonde. Ze kwam van een belangrijke stam. Haar kinderen overleden vroeg en wanneer het waait dan kun je haar horen roepen in de grot. Het zal niet Sjoerd zijn.. Maar frappant dat zulke sages ook hier de ronde doen.
En het weer blijft mooi! Vandaag iets van 29 graden, lekker
briesje want we zitten aan de kust.
' S Avonds een heel leuke avond, heerlijk buiten gegeten én famille. Tu noemt dit : Whanau Whanau . Een familiegebeuren.

• 13 Februari 2016 - 12:50

Cobie:

wat weer een leuke dingen hebben jullie weer gedaan.Het klinkt mij fantastisch in de oren.Verder nog veel plezier.En ik ga zeker nog genieten van de rest wat jullie allemaal nog mee gaan maken.groetjes van een heel mooi eiland aan de Noordzee.