Dinsdag 9 feb Miranda - Reisverslag uit Thames North, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 feb Miranda - Reisverslag uit Thames North, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 feb Miranda

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

11 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Thames North

Na het door het echtpaar verzorgde ontbijt, compleet met eigengemaakte jam en ingemaakt fruit, gaan we weer verder zuidwaarts. De bedoeling is om ergens ten zuiden van Auckland weer iets voor de nacht te huren.
Het eerste stuk dat we rijden is redelijk recht, maar dan beginnen de bergen dus kronkelwegen weer. En wederom een fantastisch landschap waar we doorheen rijden. De eerste pitstop: Voor de laatste keer aan de westkust van het Noord eiland even langs het strand en door de golven lopen. Weer andere schelpen. Er moet straks een extra koffer mee voor deze souvenirs.
Dan voert de weg ons naar de oostkust. Het lijkt alsof we langs onze eigen Waddenkust rijden. Ja, dat hebben ze hier ook. Je kunt geen landschap bedenken wat hier niet is. Bergen, heuvels, subtropisch gebeuren, zand of rotsen strand, gletsjers, vulkanen, noem het maar op ..het is er.
De rit van vandaag verloopt zo mooi vlot dat we ons einddoel aanpassen. We gaan naar Miranda omdat daar hotpools zijn. De Tom Tom brengt ons zonder problemen op de aangegeven plek: midden op het vennoot, met bóntlieuwtjes en al! Wij zijn er..maar verder is er niks! Dan maar op de gok een kant op. En ineens uit het niets zien we de naam van het parkje waar we willen gaan overnachten. Het wordt een huisje met twee slaapkamers. We krijgen alvast badlakens mee voor als we in de hotpool die op het terrein is gebruik willen maken.. Dat doen we natuurlijk! Je zou zoiets eigenlijk in je eigen tuin moeten hebben. Een warme bron van 40-45gr. Ze hebben er hier een leuk badgebeuren omheen gebouwd. Zittend op een rand onder een soort van watervalletje even bijkomen van de rit. Het leven kon een stuk slechter zijn.
De bedden liggen weer perfect. M.a.w. Weer een gouden dag!