zomaar even bijpraten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu zomaar even bijpraten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

zomaar even bijpraten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

19 Februari 2010 | Australië, Sydney

Vanaf Amsterdam, Schiphol via Heathrow London naar Singapore. We moesten natuurlijk weer langs menige controlepost. Jammer dat ze nog niks anders hebben bedacht om gecontroleerd te worden. Nu moeten er nog steeds weer de nodige kledingsstukken aan en uit getrokken worden. Na al deze handelingen uiteindelijk in het Quantas Air vliegtuig beland om na ongeveer 13 uur vliegen in Singapore aan te komen. Het is hier 7 uur later dan in Nederland. Singapore is een prachtig mooi stadstaatje. Het is geloof ik zo'n 27 km lang en iets van 43 km breed en er wonen 5 miljoen mensen. Het is vreemd dat de naam niet Singarich is. De stad is zoiets als het Monaco van Azie. Het is er zo schoon, je kunt een boete krijgen wanneer je iets op straat gooit. In de rivier varen bootjes die, met iets wat op een krui lijkt, de afgevallen boombladeren uit het rivierwater vissen. Overal bloeien er planten of groeien de mooiste bomen en alles wordt onderhouden door de nationale groenvoorziening. Wat hier verder opvalt is dat alle gebouwen onder architectuur zijn gemaakt. Er is niet 1 gebouw gelijk aan een ander. De stad is een lust voor het oog en je blijft je constant verbazen over de schoonheid ( schoon en mooi ) ervan. Net zoals in Monaco wordt er door deze stad ook een formule 1 race gehouden. We zijn maandag in de namiddag gearriveerd. Na een spannende chinese maaltijd ( je weet tenslotte niet wat je eet) zijn we nog langs de rivierpromenade gelopen. Zelfs s'avonds is het nog bloedje heet. Iets van 33 gr, wat is airco toch een mooie uitvinding. Dinsdag hebben we een toer door de stad gemaakt en daarbij de highlights bekeken. In China town hebben we wierrook geofferd. Wim kreeg van een chinees 2 mandarijnen. Hij dacht dat het de bedoeling was dat hij deze ook moest offeren en hij ging in de weer om deze vruchten op een soort altaar te leggen. Fout! Hij moest ze weer terug geven, zodat de man ze nogmaals aan hem kon geven en daarmee voorspoed en geluk zou afdwingen. Nou ze smaakten na al deze handelingen erg lekker en wij zullen ws. erg rijk en gelukkig worden ( zijn we eigenlijk al)
Daarna zijn we de mount Faber opgegaan. Nooit geweten dat 200 jaar geleden er al Hollumers hier zijn geweest.
Het uitzicht hierboven op de mount was mooi, de skyline van de stad aan de ene kant en aan de andere kant de haven. De botanische tuin zijn we in en uit gelopen. Die was veel te groot om te bekijken. Wat we ervan gezien hebben was indrukwekkend. We vonden het ook wel goed zo want de hitte is afmattend en we komen natuurlijk rechtstreeks uit de sneeuw. Na een kleine rustpauze zijn we 's avonds op een soort nachtsafari door de dierentuin gegaan. Dat zou een absolute aanrader zijn. Nou het viel tegen. Ook misschien wel doordat de gids die we hadden een enorme chaoot was. Dat bleek helemaal toen we op de terugweg 6 buspassagiers misten. Het eten bij de indier was gelukkig wel goed, Kip Tandoori. De volgende ochtend zijn we nogmaals naar Chinatown gewandeld waar het een en al drukte was ivm het chinees nieuwjaar. Gelukkig kon ik nu eindelijk de lampions kopen die ik eigenlijk al vanuit Thailand had willen meenemen.
's Middags moesten we alweer naar het vliegveld nu richting Sydney. Dit is maar zo'n kleine 8 uur vliegen, te kort om te slapen ....
Om 6 uur in de ochtend zijn we geland. Dat betekende te vroeg om de besproken hotelkamers te betrekken. De koffers werden dus in het hotel gestald en we zijn de stad ingegaan. Het was meteen al goed warm, dus om half 9 een ontbijtje met koffie in de zon. Om 10 uur was het inmiddels zo warm dat we beschermingsfactor moesten smeren en zaten we al dik in de zonnenbrand! Proberen om uit de zon te gaan en daarom maar op weg naar de Harbourbridge en het Operahouse gegaan. Alles wat hierover geschreven wordt is waar. Het zijn de 2 belangrijkste trekpleisters van de stad. We zijn om het opera gebouw heen gelopen hebben het aangeraakt, even erin gegaan. En daarna zijn we over de brug gelopen. Deze is erg hoog, iets van 140m. Je zou voor 68 dollar ook over de bogen kunnen klimmen. Al kreeg ik het geld toe dan deed ik dat nog niet!
De volgende dag, vrijdag hebben we een rondvaart door de haven gemaakt. Ik vind het geen wonder dat hier vele celebs wonen! Morgen gaan we naar de blue mountains. Lijkt me ook prachtig. We zien het wel weer! Nou goeie..

• 19 Februari 2010 - 12:16

Ingrid:

Ha minsen!

wat een avonturen al beleefd!
    Hebben ze om J ook weer gecheckt bij de douane?

Maar goed smeren en veel plezier!

liefs van ons!

• 19 Februari 2010 - 18:53

Greet:

Heb jullie verslag zopas even gelezen.Wat een verschil van teperatuur maar wtat weer een belevenis. Doe het rustig aan in die hitte en we blijven jullie volgen. Doei...Greety

• 20 Februari 2010 - 06:11

Maud:

Jullie avontuur in Singapore doet me denken aan onze dagen in Hong Kong... hier krijg je ook een boete als je vuil op straat laat slingeren en de skyline is ook zeer de moeite waard! Super hoor!
    Ik ben heel benieuwd hoe de Blue Mountains zullen zijn... Geniet ervan, alle liefs vanuit noord Thailand, Chiang Mai.

PS. hoe bevalt jullie nieuw fototoestel?! Lekker veel uitproberen hoor!!! ;-)