Donderdag 25 feb - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Donderdag 25 feb - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 feb

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Twizel

Bij ons vertrek uit Te Anau regent het en dat is voor ons de eerste keer hier. We hebben van andere reizigers wel gehoord dat ze al dagenlang door de regen worden achtervolgd. Het ziet er dus naar uit dat wij de juiste keuze hebben gemaakt door onze route om te gooien.
Omdat we nog iets moeten hebben om onder te slapen en om in te koken, gaan we in Frankton, bij Queenstown, te winkelen in een Warehouse. Het was er bijna voor niks te krijgen :-)
De rit zou zo'n vier uur in beslag moeten nemen. Maar wij doen de toeristische route en bij alle ohhh en ahhhh plekken stoppen we natuurlijk. De echte pitstop is bij ' Roaring Meg' Ergens in de buurt is hier een stuwdam en dat geeft op deze plek een wild kolkende rivier. Een prima plek voor de ' skoft' .
Ik kan niet goed vertellen door wat voor landschap we zijn gereden. Bergkammen in Queenstown en na Cromwell veel vruchtbare grond met vee en natuurlijk fruitteelt. Er stonden stalletjes aan de weg, daar hebben we perziken en pruimen gekocht. Oja en Gember. Joseph en Hannie hebben dit ooit ook verkocht, dus nostalgie. Ik weet nog niet helemaal hoe ik die smaak zal omschrijven..iets van zeeppoeder met kamferspiritus? Maar ik hou vol want misschien is het enkel even wennen.
De aankomst in Twizel doet ons versteld staan over de temperatuur. Het is hier nu, om ongeveer vijf uur, een dikke dertig graden! Maar elk voordeel heb z'n nadeel.. De cabins waar we in gaan overnachten zijn dus ook bloedheet! En het is hier Capital of the sandflies ( grapje.. Ze noemen hier iets al heel snel: Capital of..) dus de ramen en deur kunnen het beste gesloten blijven.
We zitten aan een turquoise blauw meer, Ruataniwha, waarin zoals op borden aan de weg staat, zalm wordt gevangen.
Op de camping zijn ook behoorlijk wat mannen die eruit zien alsof ze fervente vissers zijn. Zonverweerde koppen, eeltige handen en wat sjofele kledij. Niet echt hoe de gemiddelde toerist in afritsbroek eruit ziet.
Het proberen om in slaap te komen, leek in het begin van de nacht min of meer op een yoga oefening voor gevorderden in een sauna. Om af te koelen ben ik om een uur of twee maar een tijdje buiten gaan staan. Misschien was het wel een geluk dat ik weer niet kon slapen. Aan de hemel was een prachtig sterren firmament te aanschouwen en ik zag voor het eerst in mijn leven het Zuiderkruis.
En doordat het zo helder was, koelde het mooi af. Er stak bovendien ook nog een fijne bries op, de rest van de nacht was een stuk aangenamer.