Bluff - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Bluff - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Bluff

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

21 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Bluff

O ja, zaterdag zijn we nog naar Bluff gereden. ( stad of dorp ik weet het niet) op het vaste land van NZ kun je niet zuidelijker. Dus in mijn beleving behoorlijk dicht bij Antarctica. Het is vreemd dat je dan in korte broek en T-shirt loopt. Op de richtingaanwijzer zag ik dat de Zuidpool nog zo'n dikke 4000 km hier vandaan is. Cape Reinga waar we eerder waren, is een dikke 1400km van hier. Dus minder dan drie keer die afstand en dan ben je op er. Nou, één ding is zeker: daar ga ik echt nooit naar toe.
Bluff is bekend om zijn oesters, het is nu echter geen seizoen hiervoor. Niet dat ik dat erg vind hoor, brr. Wim en Tani hadden er wel trek in, jammer voor hen.
We rijden helemaal naar het puntje waar het land ophoudt. Daar staat dus die richtingaanwijzer waar ik mijn kennis vandaan had. Het is ook hier weer mooi. Een prachtig uitzicht op zee en in de verte Steward Island. Ook hier zijn voor de wandelaars tracks uitgezet. Wij doen de korte en lopen een stuk de berg op, het schijnt dat daar wat te zien valt. We komen bij verdedigingswerken uit WOII . Een bunker zoals, vlg Wim, bij ons op de Bureblinkert heeft gestaan. Een paar honderd meter hoger staat een luchtafweer geschut. Misschien heeft het op deze plek nooit in actie hoeven komen. (Dat hoop ik dan maar )
Tani vlecht van een soort rietplant een mooie bloem. We hebben geen mes, dus kunnen we hem niet meenemen. Dat vind ik dan weer erg jammer. Misschien kan ze het op Ameland nog wel een keer doen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim & Angela

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 17929

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 03 Maart 2016

Nieuw Zeeland deel II

14 Februari 2010 - 26 Maart 2010

Aussie here we come!

Landen bezocht: