Woensdag 10 feb - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Woensdag 10 feb - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 feb

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

11 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Wat is er hier in de buurt mooier dan gewoon mooi? Wij denken een kloof met oud spul van mijnwerkers die in vroeger tijden hier naar goud delfden. Het weer is goed, dus ingesmeerd gaan we er op af. En ja het is waar. Het is hier prachtig. Bij een rivier langs is een pad dat je bij de berg omhoog leidt. In het traject zijn ook een paar hangbruggen, daar mogen 10 personen tegelijk op. Dat vind ik wel wat tricky .. Er staat niet bij van welk formaat ze uitgaan. En er lopen hier best wel wat zwaarwichtigen rond..En die bruggen hangen toch zo'n 7 meter boven het water. Daar word ik dan toch ietwat onrustig van. De track leidde ook door een oude spoortunnel van ong. anderhalve kilometer lang. Een soort van overdekte noordwal maar dan wel erg donker. Een klein stukje zo lopen dat heeft wel wat, maar ik vond het prettig dat we niet door de tunnel terug hoefden. Na de wandeling hebben we aan de oever van de rivier gepicknickt.
Een mooi deel van de dag zit erop en we hebben nog energie genoeg om verder te trekken. Het wordt Mount Mauganui. Het is richting Whakatane en Tani heeft aangegeven dat het ook hier erg mooi is.
We zien de grote rots of berg al van verre. Hij ligt pal voor de kust. Aan het strand is een familypark waar we zouden willen gaan bivakkeren. Het is druk maar het lukt! Het meisje achter de receptie dringt erg aan dat we vooral toch even gaan kijken naar ons evt. onderkomen. Ze hebben niks anders vrij dus we nemen de caravans, maar werkelijk ..stiefbeen zou er schapen in kunnen houden. Het bed is tekort voor Wim. Hij moet op de kussens van de bank naast het bed liggen. wanneer ik (ik lig natuurlijk wel op dat bed) hem vraag of hij goed ligt, zegt hij ik kan me niet naar je omdraaien want de geur onder het bed vandaan is zo muf dat ik er tranen van in mijn ogen krijg. Nou ja, het is maar 1 nacht, bedlinnen is schoon, toiletgebouw en keuken zijn nieuw. In de caravans voelen we ons ahw tokkies, daarbuiten millionaires. Een heel mooi strand en heel mooie schelpen. En 's avonds heel veel lol over deze manier van leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim & Angela

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 17932

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 03 Maart 2016

Nieuw Zeeland deel II

14 Februari 2010 - 26 Maart 2010

Aussie here we come!

Landen bezocht: