pfff vervolg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu pfff vervolg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

pfff vervolg

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

14 Maart 2010 | Australië, Sydney

De eerste dag zijn we naar het Desert Park gegaan. Het was mooi om, voordat we de woestjn introkken, de geheimen van deze woestijn een beetje te doorgronden. Verder was het een dag om meerdere dingen te regelen. De autohuur voor hier en de vlucht naar Cairns zijn nu geregeld. De volgende ochtend hebben we de huurauto opghaald. Er moest weer worden onderhandeld over korting. We hebben nl een kortingsbon waarmee we voor 1 dag gratis de auto konden gebruiken. De jongens van het verhuur bedrijf deden daar wat moeilijk over. Je zou dan nog enkele uren op dezelfde auto moeten wachten. Een beetje flauwekul natuurlijk en we kregen de auto dus gewoon mee. We gaan op weg naar Kings Canyon. Ongeveer 350 km. rijden waarvan zo'n 175km over onverharde weg. Dit moet je mee maken een gehots van jewelste. En het heeft vorige week hier nogal erg geregend. Dat betekent dat uitlopers van riviertjes of kreekjes over het pad/weg stromen. Borden met floodway geven aan dat je door het water moet rijden. Wat niet aangegeven wordt zijn de enorm grote gaten die ook in de paden zitten. Complete aardverschuivingen hebben er plaatsgevonden. Het was een erg Bumpy road! Aangekomen in ons onderkomen voor de nacht kregen we voor het eerst een deceptie te verwerken. Smerig, muizenkeutels, heel veel mieren en in de kitchen geen kookgelegenheid. En we zitten hier in de middle of god weet niet waar en kunnen nergens anders heen! Dus pannen in kokend water afgewassen en op de BBQ gekookt. Het smaakte wel weer goed. Joseph draagt sinds kort een hoed waaraan allemaal kurken zijn bevestigd. Want, en daar kunnen de mensen hier niets aan doen, het stikt hier van de muggen.!!
Het is in deze woestijn, waarvan het zand rood van kleur is, nu ook groenig omdat het hier verleden maand abnormaal veel heeft geregend. Het is erg mooi en om te zien: onvergetelijk. Maar ik zou hier voor geen goud willen wonen. Ik denk niemand niet. In 5 uur autorijden zijn we totaal 8 auto's tegengekomen en 1 missiepost waar enkel Aboriginals wonen. Verder helemaal niets, echt helemaal niets. Deze laatste bevolkingsgroep, de Aboriginals, hadden we voor Alice bijna nog niet gezien. Hier wel. Om het vriendelijk te zeggen: ze stralen geen levensvreugde uit. De haren staan wild op het hoofd, ze zien er woest en angstaanjagend uit, er kan geen lach af, ze spreken niet tegen je, ze hangen wat rond of liggen met hun kinderen in het gras of hangen wat rond in de berm. ( al of niet door de alcohol beneveld) Het zijn ongetwijfeld mensen met de laagst sociaal eonomische status. Het ras is bijna uitgemoord en de rest is murw gemaakt. Dat kun je nu nog zien. De laatste decennia hebben ze meer privileges gekregen maar het zal nog vele jaren duren denk ik voordat ze even ver zijn in ontwikkeling dan de rest van de bevolking hier.
Ze zijn wel fotogeniek, Wim en Joseph hebben met de telelens al veel gekiekt. Het hoort misschien niet zo, maar o o o wat hebben sommige mensen hier mooie koppen. Zometeen slapen we in een tenthuisje wat meer kost dan 2 nachten in een hotel in Sydney, wat een vreugde. Morgen voor dag en dauw eruit en gaan we naar Kings Canyon een eind lopen door de kloof.

• 14 Maart 2010 - 06:38

Jan:

Wat weer een mooi avontuur, en eigenlijk zijn het achteraf wel de beste verhalen als de mieren door de keuken lopen er gaten in de weg zitten, je door water moet rijden en dat je een kapmes nodig hebt om jezelf door de muggen te slaan (bij wijze van natuurlijk) Klinkt goed allemaal!! rij op de terugweg niet meer als 1 band lek want je hebt maar 1 reserve haha...... Tot horens en rustig an he!!!

• 14 Maart 2010 - 06:44

Maud:

Haha prachtig! Zitten we zo ver op het moment bij elkaar vandaan en worden we alsnog allemaal op hetzelfde moment geteisterd door mieren! Ze zaten bij ons de afgelopen nachten zelfs in bed!!! Iek! Een beetje menthol poeder deed wonderen!

• 14 Maart 2010 - 08:46

Ingrid:

zoo dus weer heel wat meegemaakt! haha en zoals Jan zegt het is wel weer een mooi verhaal... maarja als je erin zit nog even niet natuurlijk! kan me ook nog een nacht haps herinneren....
    hoop dat het tenthuisje beter is bevallen!!

liefs

• 16 Maart 2010 - 08:49

Mark:

Ahaaa dus gien maori's deuze minsen! Bin wel benieuwd naar de foto's! Jim rake al aardig an de leste loodjes he. Spreek jim snel joe hoi

• 16 Maart 2010 - 08:50

Mark:

P.s. het wordt frisser hier! Wel kortebroek, maar niet echt strandweer.