Alice Springs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

13 Maart 2010 | Australië, Sydney

En Hoppa!! We vliegen van Melbourne naar Alice Springs. Nu.. Hoppa is wat te enthousiast gezegd. 's Morgens om een uur half tien zijn we vanuit Lake Colac vertrokken. We hadden daar een cabin gehuurd bij een zeer gastvrij echtpaar. Ze liepen blootsvoets en raakten maar niet uitgepraat. En ook de zoons konden er wat van. Waar doet me dat toch aan denken? Het is geen familie van ons maar ze wonen niet zover bij ons vandaan.
Om een uur of 12 bereikten we het vliegveld van Melbourne. De tweede huurauto werd hier ingeleverd en we moesten nog even in actie komen omdat het aantal vrijgereden kilometers niet overeen kwam met wat ons vooraf was verteld. Aardige lui, dus het werd goed opgelost en we kregen 120 ASD in mindering. Daarna moesten we zoeken vanwaar onze goedkope binnenlandse vlucht zou vertrekken. Tigerair bevond zich in een ander gebouw. Het zag er allemaal wel back packerig uit. We doen daar natuurlijk niet voor onder. Met een air van wereldreizigers checkten we in. En daar kwam de teleurstelling. We hadden teveel kilo's aan bagage (?)en moesten helaas 120 ASD bijbetalen. Weg winst van de autokilometers. Nu denk ik dat we opgelicht zijn. We moesten alle 4 de koffers tegelijk op de bagage band zetten. De weegschaal bleef maar heen en weer gaan het klopte gewoon niet.Maar ja,..
Net zoals op elke luchthaven moesten we ook hier 2 uur vooraf aanwezig zijn. Die tijd hebben we ons goed vermaakt.Koffie gedronken, winkeltjes, je weet hoe het gaat. Toen de tijd om in te checken gekomen was, schaldde de boodschap door de lucht dat er "due to the wheater un delay" was. Het begon ineens hard te waaien en te bliksemen. Nou dat is gelukkig beter mee te maken in een wachthal dan in een vliegtuig. Maar het was daar niet zo groot, we zaten op de grond in de wachthal.( Een beetje een woodstock plaatje) Zo'n 2 1/2 uur later zijn we dan uiteindelijk opgestegen. Drie uur en een kwartier later landen we in de staat Northern Territory, in Alice Springs. Waar het op de klok weer 1 1/2 uur eerder is. Het is hier prachtig weer. Overdag ong. 30 graden. ( nu sluit het internet gebeuren dus moet ik eerst weer afsluiten)

• 13 Maart 2010 - 21:21

Ingrid:

het ziet er weer goed uit jongens!
    maar goed dat jullie niet in die onweersbui terecht zijn gekomen met het vliegtuig! (we kijken lost nu nl.... )
    veel plezier!

xx

• 14 Maart 2010 - 06:41

Maud:

Dank je wel voor de bagagetip! TigerAir checken wij inderdaad ook regelmatig als backpackers... zeer goedkope prijzen.. maar niet teveel kilo's dus! Voorzichtig met de weersomstandigheden! Ik ben heel benieuwd naar de foto's van jullie samen met Ayers Rock!