vervolg omdat de coins op waren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu vervolg omdat de coins op waren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

vervolg omdat de coins op waren

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

13 Maart 2010 | Australië, Sydney

Wat me het meest is opgevallen tot nu toe. Ten eerste: Het is ondanks de hitte en droogte groen. Maar dan op een harde manier. Het blad van de bomen en de planten is harder en dikker. Was het in Nieuw Zeeland een wulpse groenheid, deze kleur groen is strijdbaar. ( zo van probeer mij als plant maar eens weg te krijgen) Ten tweede de mensen zijn erg vriendelijk, maar ze doen wel erg conservatief aan. Ook zie ik veel kerken in onbewoonde streken. Ik denk, dat je om hier te kunnen overleven, je misschien wel eens behoefte zult hebben aan een extra steuntje. Dus het kerkbezoek gepaard gaande met ws een kopje koffie na afloop van het kerkgebeuren ,zal/kan een sociale verademing zijn in de week. De mensen leven hier nl erg eenzaam en geisoleerd. Ten derde: het internet gebeuren loopt achter met NZ. Konden we daar op elke camping ons uitleven, hier moet je er soms voor naar een bibliotheek. Je kunt een afspraak maken en krijgt een tijd mee wanneer je mag internetten! Ik had verwacht dat in dit land waar kinderen via radio les krijgen er meer gebruik van de pc zou worden gemaakt. Nou ja, we zullen het er mee moeten doen. Ten vierde: van zonne energie wordt hier maar schaars gebruik van gemaakt, vreemd dat ding staat hier altijd aan de hemel?!
Tot zover de eerste 3 weken.