Terugblik 3 weken op reis. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Terugblik 3 weken op reis. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Terugblik 3 weken op reis.

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

11 Maart 2010 | Australië, Sydney

We zijn nu 3 weken geleden vertrokken en wat een indrukken hebben we opgedaan! Singapore is de schoonste stad die ik me kan voorstellen. Niks geen zwerfvuil, geen onafgewerkte bouwobjecten of rommelige infrastructuur. Het lijkt alsof over alles terdege wordt nagedacht. En dat zal ook wel want ik geloof dat het verkrijgen van een bouwvergunning hier 10 jaar duurt. En ook het in bezit krijgen van een auto schijnt een hele toer te zijn. Het is dan ook niet druk op de 8 baanwegen die omzoomd worden door hangende bougainvilles.
En dan Australie. We zijn gestart in Sydney. De stad van de Harbourbridge en het op enorm recht opstaande schelpen lijkende Opera gebouw. Het maakte een grote indruk op me, om te lopen waar je met Nieuwjaar op tv het vuurwerk afgeschoten ziet worden. In deze staat, New South Wales zijn we daarna de Blue Mountains ingetrokken met een huurauto. Een stuk natuurschoon waar je geen genoeg van krijgt. Het zien is niet alleen mooi, maar ook de geur die de Eucalytus bomen verspreiden moet je ruiken. Na deze Mountains langs de oostkust, onder Sydney langs, door naar het zuiden. De kleur van de stranden en golven is moeilijk te omschrijven, maar denk aan een Bountystrand dan kom je er redelijk bij in de buurt. Ineens ben je dan in de staat Victoria. We zijn langs een stuk van de noord/oost en zuidkust gereden.
Het Phillip island is maar 29 km lang, maar ook al ben je er 2 dagen intensief in de weer, dan zijn er nog plekjes waar je eigenlijk nog even naar toe had gewild.
In Melbourne troffen we Mark en Tani. Daar kan natuurlijk wat mij betreft geen attractie tegenop. Toch waren er ook in Melbourne weer de nodige bijzondere dingen. De Royal Arcade, verstopt achter een oud geveltje. Een prachtig mooi oud winkelstraatje. Het Eureka gebouw, met daarop over 10 verdiepingen een 24 goud karaatsplakkaat aan de buitengevel. Vanaf de 88ste verdieping konden we de omtrekken van de stad zien. Ook mooi was de academy of arts, herkenbaar aan een soort kleinere uitvoering van de Eiffeltoren. We hebben rond het huisje van dhr.captain J. Cook gewandeld. De man die de lullo A Tasman overtroefde wat NZ betreft. Vanuit Melbourne zijn we gestart aan de Great Ocean Road met een andere huurauto. Nu een witte rav 4. Het waren enkele aaaa's en ooo's .Uitzichtpunten waarvan je jezelf los moest rukken. Mooie stranden helaas nagenoeg zonder schelpen. Dan de kliffen, met onder andere de twelve Apostles. Ze zijn er niet meer alle 12 ( dat komt in de beste families voor). Maar wat er van over is, is zeker nog de moeite waard. Wim heeft het idee dat deze rotsen er nog zo'n 50 jaar zullen staan en dan ook in zee zullen verdwijnen. Via natuurlijk verloop, de erosie, zullen er dan ook wel weer nieuwe ontstaan. (en dat komt ook in de beste families voor)
Op deze route, zagen we in de bergen op 5 plekken bosbranden. Het brandend hout geurde naar wierrook dat in de kerk gebruikt wordt.
Deze route wordt beschreven als een van de mooiste van de wereld. Het ene moment rijd je door een dor en droog landschap,of je ziet golven die tegen de kust omhoog spatten en het volgende moment kun je door een donker regenwoud wandelen. Het komt echt vreemd over. Voorbij het plaatsje Layers hebben we ons vergaapt aan wat er in de toppen van de bomen leeft. We hebben nl. een tree top fly walk gedaan. Dat is zo'n 25 meter boven de grond over loopbruggen gewandeld. Helden zijn we!! En het was mooi, ik kan het weten want ik heb m'n ogen open gehouden!
Na deze route langs de Great Ocean, gaan we nu met een vlucht van Melbourne naar Alice Springs. Dit ligt dan weer in de staat Northern Territory. Maar het ligt volgens mij toch echt in het midden van Australie. Afstand, zo'n 2500km.

• 11 Maart 2010 - 11:49

Ingrid:

jaaa eindelijk ben ik weer eens de eerste!! ;)
    wat een indrukken allemaal weer! over een loopbrug?!?......
    geen hoogtevrees? hoop dat jullie mooie foto's hebben, maar dat zal wel!
    lekker blijven genieten van de laatste stuk van jullie vakantie!

-xx-

• 11 Maart 2010 - 16:16

Greet:

en ik ben dan de tweede die reageert.Wat een indrukken, kan je nog jaren van nagenieten. Groetjes ook van Ab

• 12 Maart 2010 - 10:11

Janneke:

tjongetjonge,goed alle zintuigen open houden en genieten kunnen we straks de verhalen horen en zien in een mooi boek wordt vast gemaakt bij de Hema toch angela? veel plezier daar.