Blue Mountains - Reisverslag uit Kiama, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Kiama, Australië van Wim & Angela Kiewiet - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: wimenangela

Blijf op de hoogte en volg Wim & Angela

24 Februari 2010 | Australië, Kiama

Op zaterdag 20 febr. zijn we vanuit Sydney vertrokken naar de Blue Mountains. Eerst moesten we naar het vliegveld om daar de huurauto, een Toyota Tarago, op te gaan halen. Toen we in Sydney aankwamen zijn we door een Georgische taxichauffeur van het vliegveld naar het hotel gebracht. Hij beloofde korting wanneer hij ons ook weer retour mocht rijden. Nu zouden wij geen noordnederlanders zijn als we daar geen gebruik van zouden maken, dus werd deze man weer gebeld. Voor 2/3de van de prijs werden we vervoerd. Deze man was ook een grote fan van de nederlandse vrouw van hun president. Nou het was natuurlijk bijna zo dat wij deze Sandra Roelofs persoonlijk kenden. (hm) Het rijden in de huurauto leverde geen problemen op, maar ze hebben in Sydney nog nooit van ANWB borden gehoord. Als er al een aanwijzingsbord stond dan kon dat in elke kleur zijn en aan wegnummers doen ze niet. Het is gelukt maar we waren blij dat we uiteindelijk de juiste richting te pakken haden. De Blue Mountains is niet een echt gebergte maar meer een hoogvlakte. Het is een en al zandstenen wanden, kloven en fraaie dalen. Voor de bewoners van Sydney is het een weekend bestemming. En dat is te begrijpen. Het stikt er van de spectaculaire uitzichtpunten. We hebben ons kampement opgeslagen in Blackheath. Wakker worden in de Blue Mountains is waarlijk een aparte belevenis. Met je ogen nog dicht waan je je in een voliere in Artis. De Kookaburra vogel lacht zich 's morgens om 6u. al rot en de kaketoes krijsen dat het een lieve lust is. Verder vliegen en schreeuwen er roodblauwe parkieten. Een kakofonie aan geluid. Hier is het mooi en bijzonder, thuis zou ik binnen een week een buks kopen. Ook besef je al gauw dat je in de bergen bent. Overdag is het loeiheet en 's nachts is het slaapzakje aan de koude kant. Slaapzak?! Ja anders dan in NZ wordt er hier van je verwacht dat je je eigen beddengoed meeneemt. Dat was snel geregeld . In no-time slaapzakken en lakens aangeschaft. . Nog even en we zijn echte Backpackers of met een dekenrol op de rug: "Waltzing Mathilda's" Zondag hebben we de Three Sisters cliff walk gedaan. Het kwam erop neer dat je 960 steile traptreden naar beneden moest. ( en ik denk in vuurtorens en dan is dat veel!) Maar mooi!! In de dalen van de Blue Mountains hangt een blauwe waas veroorzaakt door de oliedamp die uit de eucalyptusbomen die daar groeien druppelt. Op zijn amelands zouden we zeggen: " Het is deer altiet diezig " Het is een prachtig mooi gezicht en het uitzicht vanaf de vele look out punten is geweldig. Beneden in de vallei aangekomen, moest je met een soort kolentreintje weer omhoog. Deze rails werden vroeger gebruikt om kolen omhoog te halen. Het was enorm steil. Ik vond het al zo vreemd, we moesten bij het instappen van het treintje bijna zittend liggen. Nou halverwege stond je dus gewoon rechtop. Een hoek van 52 gr. werd er later gezegd. Na deze bijna doodvervaring zijn we nog in een kabelbaan het ravijn overgestoken. En dan eindelijk in de schaduw onder knotsen van bomen, genieten van een welverdiende picknick. ( waar natuurlijk ook de mieren op af kwamen)
In de Blue Mountains zijn vind ik, Katoomba en Leura de leukste dorpjes. De straatjes zouden niet misstaan als decor van een cowboyfilm. De tijd is hier een beetje blijven staan. Op maandag zijn we weer door de bergen gelopen, met natuurlijk daarbij ook weer taptreden.Niet alleen naar beneden maar nu ook weer omhoog. Ik geloof dit keer 1100. Ik voel dat bepaalde lichaamsonderdelen dezelfde stijl als Jenniferr Lopez beginnen te ontwikkelen. ( elke dag >1000 steps) Ach het kon minder. 's Middags naast de cabin relaxen. Boek lezen en lalleballen. En in de sunset maar weer naar het uitzicht op de bergen. Morgen dan gaan we weer naar de oostkust, onder Sydney langs naar het zuiden. Kiama is de eerste stop.
Hoijeu

• 24 Februari 2010 - 10:20

Greet:

`t is weer een heel verhaal. Hoe is het met W- J- en H ?Allemaal stieve kûten zeker ? groetjes veel plezier en tot de volgende keer.... Greet

• 24 Februari 2010 - 11:31

Jan:

Klinkt allemaal erg goed, Rijden ze daar ook aan de linkerkant daar of niet?? Vooral blijven genieten en schrijven.

Groet,
    Jan

• 24 Februari 2010 - 11:44

Maud:

Hallo FELLOW BACKPACKERS! haha zo te horen kunnen wij daar straks in de winter dus ook maar beter een slaapzak weer aanschaffen! ik zal even een briefje schrijven voor retour-afzender naar de TNT van Hanoi, want daar hebben ze net onze slaapzakken verstuurd over zee naar ons koudkikkerlandje! Enjoy! liefs vanuit Sukhothai! x

• 24 Februari 2010 - 11:57

Ingrid:

hoiuuhhh

begrijp ik het goed, dat pa zijn fluit-talenten weer kan oppakken?

ach mooie tijd, om wakker te worden toch?heb je nog wat aan de dag! ;)

rustig an met al die wandelingen, voor alle spieren!

mooi blijven genieten!

jim moete jim maar redde

DJ-Floor-Error en Ingrid

• 25 Februari 2010 - 08:49

Gunda:

Jullie moeten gauw wat foto's plaatsen dan krijgen wij nog een betere indruk van de uitermate leuke verhalen. Is het met NZ te vergelijken of heel anders? Lekker geniten daar in down under

• 25 Februari 2010 - 12:17

Janneke:

Hoi Down Under lui,

Nou dit liekt er op mooie indrukken en lichamelijke inspanning wat wil je nog meer.zeg veel plezier geniet ze janneke

• 25 Februari 2010 - 19:41

Mark:

Helpdesk mbt foto's plaatsen is zondagmorgen onderweg. Klinkt allemaal erg goed mensen!

• 26 Februari 2010 - 18:50

Ingrid:

wat is de site mooi gepimpt!